søndag 8. november 2009

Toving med nål på maskinvask toving









Husker dere de prøve lappene jeg tovet i vaskemaskinen? Etter enda et beøsk på Huslfiden fikk jeg lyst å prøve på å tove med nål på disse lappene. Og det var morro!! Denne teknikken liker jeg!!
Det er bare å forme ullen slik man ønsker, for så å stikke i vei! Prøvde meg frem med forskjellige farger og lag på lag for å få frem effekter.
Damen i butikken nevnte at nålene kan brekke, derfor lurt å kjøpe fler. Det var ikke et salgstriks, for det skjedde og da var det godt å ha en nål til så jeg kunne fortsette. Apropo salg, dette er en veldig billig greie, ull og nål kostet nesten ingen ting, og ulla er drøy. Veldig viktig å huske skumgummi underlag om man ike føler for sitte å stikke seg i låret, hehe. Kan bruke en gammel madrassbit ellers er det å få kjøpt.
Ble det ikke stilig? Likte spesielt HØST bokstavene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar