lørdag 14. november 2009

Heklemøte i Kragerø







Har sneket meg inn i en liten hekleklubb som kaller seg Hønene, og vi hadde møte onsdag 11. :)

Her fikk jeg mitt første møte med å tyde en oppskrift. Det er jo et eget språk!!! Men fikk god hjelp (Takk!) og heklet meg frem til en blomst. En klumpete en.... men en blomst! :) Heklet to, for å øve mer på å tyde oppskriften alene, men måtte få litt hjelp her også, så kan ikke si jeg har lært meg det, men dette heklespråket skal jeg lære meg!


Jeg har alltid likt bestemors ruter, så jeg fikk dette demonstrert, og fikk det til med god veiledning. Lærte meg også å bytte farge, som dere ser på den grønne lappen, nice? Denne lappen fullførte jeg dagen etter. Nå i helgen har jeg heklet en til i et tykkere brunt garn. Jeg syntes den ble super fin!!


MEN! Fikk heller ikke lik størrelse på disse... hvordan i alle dager skal jeg få satt sammen dette til et putetrekk!?!??!?!?!?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar