tirsdag 3. november 2009

Gimping!









Gimping er ikke bare et morsomt ord, men også en morsom teknikk!

Har vært på oslo-tur i helgen og benyttet sjangsen til å bedrive litt håndarbeid i bilen :) En gimpenål, og heklenål, et garnnøste og en bruksanvisning på fanget, detta går så fint så :)


Jeg fikk til de lange remsene, som så skulle kobles sammen på et vis. Her gjorde jeg en liten bommert ved å dra litt i remsene så de skulle bli lenger (hehee), det er dumt, da forskyver maskene seg og det er vanskelig å koble dem sammen. I tilegg klønet jeg med å skjønne oppskriften på sammensveisingen og fant min egen teknikk. Den fungerer med blir litt "tykk". Jeg samlet sammen litt tolmodighet og prøvde igjen, og som dere ser på bilde er det fire tykke rader men nr to fra venstre er gjort etter oppskriften (fikk det nemlig plutselig til!!!) og den ble finere og nettere. Men "min teknikk" kan fremdeles brukes hvis jeg ønsker den effekten :)


Nå gjenstår det å skjønne hvordan jeg kobler sammen de små løkkene på hver side, skal forsøke, om det ikke går får jeg ta en tur på husfliden og få hjelp av den snille engasjerte damen. (jeg fikk det til og la til bilde øverst, benyttet sjangen til å vise frem en saks fra 1910 som jeg arvet av Beste)


Jeg liker "looken" veldig godt! Store, usymetriske masker, stilig! Dette skal jeg øve mer på, tipper hele familen får gimpa-skjerf til jul. Kanskje får jeg til å gimpe med perler også?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar