søndag 8. november 2009

Mer proffhjelp hos Farmor


Ribbestrikk fikk jeg til ved en feiltagelse tidligere (når jeg prøvde meg på perlestrikk) så nå ville jeg teste om jeg kunne få det til med vilje, det gikk! To rette og to vrange! I tilegg strikket jeg inn noen perler, og dette ble jo et aldrig så fint pannebånd med pynt :) perlene sitter ikke like stramt og godt som på rett strikk, men det gikk. I tilegg oppdaget jeg at det er viktig å tenke ut mønster og antall perler på forhånd så man slipper å kutte tråden for å fjerne eller legge til perler. .
Farmor mente at en annen viktig ting man må kunne når man strikker er øke masker, og felle masker. Derfor fikk jeg i oppgave å strikke en lapp "på skrått". Altså begynte vi med tre masker, og økte annenhver omgang. Viktig å ikke øke ytterste maske, da blir kanten stygg. Det samme gjelder man feller.
Må legge til at jeg får veldig skryt av farmor, som mener jeg strikker veldig tett, jevnt og pent :)
Talent som går i arv kanskje?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar