tirsdag 27. oktober 2009

uuhhuu de første testlappene er klare !




Nå har jeg lært meg å legge opp, strikke rett, og felle av. Ok, jeg innrømmer at dette kunne jeg fra før, men det er årevis siden! Med litt oppfriskning fra mentoren min (farmor) gikk dette bra :) Eller..? Litt vindskeive? Hvorfor? Vet ikke...
Jeg har som dere ser, strikket en stor, med tykt garn og tykke pinner (8). Og en liten, med tynnere garn og tynnere pinner (3,5). Begge med ull garn som vistnok skal egne seg til toving, og det er netopp det jeg skal prøve på nå, inn i vaskemaskina på 60 grader med litt grønnsåpe har jeg hørt skal funke. Nei ta det med ro, skal ikke vaske de på likt, da blir den hvite rosa, hehehe!
Nå gleder jeg meg til å se hvordan disse forandrer form og tekstur.
Pst... gjorde en nybegynner feil og gikk tom for garn og måtte skjøte på for å ha nok til å felle av, kan ikke knyte på andre knuter enn de jeg fortøyer båten med, det ble merkelig nok en stor klump...

4 kommentarer:

  1. Så flink du er Lene!! Strikking er VELDIG gøy!! Nydelige høstbilder du har tatt! Flink fofgraf er du også.

    SvarSlett
  2. Ja flink FOTOGRAF skulle det stå ja!

    SvarSlett
  3. TUSEN TAKK for min første kommentar på bloggen, hehe morro :)
    Det er gøy med bilder, og jeg venter på at sola skal komme tilbake så jeg får tatt fler flotte høstbilder :)

    SvarSlett
  4. Så morrosamt at du har blitt blogger Lene!! Flott blogg med knallfine bilder:) Gleder meg til å følge deg i den kreative prosessen;)

    SvarSlett