tirsdag 27. oktober 2009

Første skritt...

Glass fusing, ja, det vil jeg jobbe med, lage en uro, en lampe, eller et fat? Nei, kanskje kjeramikk, lage noen tallerkner? Det klarer jeg! Eller.. tilbake til glass fusing og uro, det gjør jeg! Men etter besk hos min kjære farmor falt det på strikking, selvfølgelig, jeg må da som lærer i design og håndverksfag kunne strikke?? Og dette faget er større og bredere enn hva jeg i utgangspunktet trodde, og det beste av alt er farmor som mentor er helt knall!!

Så dagen i dag har jeg satt av til en tur på bibloteket, innhente bøker om FORM og strikking, hekling, toving, gimping, og det jeg måtte komme over. I tilegg skal jeg innom garnbutikkene i området her, for å høre om muligheten for yrkespraksis, det hadde jeg trengt i forhold til denne oppgaven, i tilegg få en del inspirasjon til hva i alle dager jeg skal lage. Har hørt det er billig garn på Nille, så turen går innom der for å kjøpe litt test garn. Tenkte å komme i gang med prøvelapper så fort som mulig. Deretter går turen ut i skogen for å ta flotte høstbilder, som jeg ønsker å bruke som inspirasjon, farger og mønster.

Noen som kjenner til gode nettsteder som presenterer strikkefaget? Legg gjerne linker ut sammen med en liten hilsen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar